Technika i taktyka jazdy | A, B

ODTJ TORUŃ – Technika i taktyka jazdy_ A, B | dla 7 i 8 edycji

___

Lokalizacja:

Ośrodek Doskonalenia Techniki Jazdy Motopark Toruń,

ul. Łukasiewicza 66 | 87-100 Toruń

___

PROGRAM SZKOLENIA

Proponowany plan szkolenia dla kandydatów na instruktorów nauki jazdy w zakresie techniki i taktyki jazdy spełniający warunki zapisów znajdujących się w rozporządzeniu ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców w rozdziale 4 §22 pkt 2 ppkt 7: „w poz. 7 – technika i taktyka jazdy realizowane w ośrodku doskonalenia techniki jazdy, o którym mowa w art. 112 ust. 1 pkt 2 ustawy” (ODTJ stopnia wyższego). Program zajęć przewiduje 2 godziny teorii oraz 5 godzin zajęć praktycznych w ośrodku doskonalenia techniki jazdy stopnia wyższego.

System szkolenia:

1. Uczestnicy wykonują ćwiczenia i zadania w celu:

  • zrozumienia rzeczywistych odruchów kierowców
  • poznania granic możliwości kierowcy oraz samochodów
  • wyrobienia odruchów obronnych w sytuacjach awaryjnych
  • dokładnego zrozumienia działania systemów bezpieczeństwa

2. Uczestnicy będą prowokowani do:

  • bieżącego komentarza
  • wyciągania wspólnych wniosków
  • korygowania zachowań wzajemnych
  • analizy dotychczasowych przekonań

3. Tematyka i forma szkolenia :

Zajęcia teoretyczne (2h)

Teoretyczne aspekty techniki bezpiecznej jazdy:

  • zachowanie się samochodu w zależności od jego charakterystyki (pojęcie nadsterowności, podsterowności)
  • sposoby reagowania w niebezpiecznych sytuacjach

Teoria jazdy Defensywnej:

  • zachowania ułatwiające rozpoznawanie i unikanie niebezpieczeństw
  • prawidłowe wykorzystywanie systemów bezpieczeństwa biernego oraz czynnego, (takich jak np. ABS, ASR, ESP)
  • Materiały video BRD
  • Metodyczne uwarunkowania prawidłowej techniki prowadzenia pojazdu.

Trening praktyczny (5 h)

  • Pozycja za kierownicą
  • sposoby posługiwania się instrumentami sterowania pojazdem
  • poprawna technika w oparciu o międzynarodowe ustalenia w zakresie bhp prowadzenia pojazdu (bezp czynne i bierne) oraz wyznaczniki ergonomii pracy kierowcy
  • rodzaje skrętów kierownicą – chwyty awaryjne, manewrowe, szosowe
  • problem martwego pola w praktyce, zapobieganie sytuacjom zagrożenia
  • instruktaż w kierunku wdrożenia przez instruktorów nauki jazdy kilku prostych ćwiczeń do podstawowego szkolenia kandydata na kierowcę – w celu wyrabiania odruchów młodych kierowców i ułatwienia procesu dydaktycznego w trakcie kursu
  • slalom jedynkowy jako optymalizacja toru przejazdu
    • sprawne operowanie kierownicą
    • rozpoznanie błędnych nawyków u uczestników
    • pozycja i efektywność pracy za kierownicą
  • Slalom dwójkowy na płycie poślizgowej
    • pozycja i efektywność pracy za kierownicą
    • reakcja na tendencje podsterowne i nadsterowne
  • Poznanie zjawisk nadsterowności i podsterowności
    • jazda po łuku poślizgowym
    • poznanie granicy możliwości pojazdu i kierowcy
    • zastosowanie technik minimalizujących działanie sił bocznych
  • wykorzystanie systemów bezpieczeństwa czynnego m.in. ESP
  • hamowanie awaryjne w łuku drogi w ekstremalnych warunkach
    • prawidłowa technika
    • porównanie drogi zatrzymania z różnych prędkości
    • hamowanie awaryjne z ominięciem przeszkody (kurtyna wodna)
  • próba opanowania pojazdu w torze jazdy
  • Zajęcia z symulatorem dachowania oraz zderzeń
  • pijany rower
  • alkogogle.

Opcjonalnie:

  • jazda defensywna
    • audyt obserwacyjny i szkoleniowy
    • jazda szosowa po torze
    • obranie optymalnego toru jazdy
    • minimalizowanie sił bocznych.

___

PRAKTYKA INSTRUKTORSKA dla kategorii A, B – Toruń

7/7

  • 00

    dni

  • 00

    godzin

  • 00

    minut

  • 00

    sekund

Data

25 cze 2022

Czas

09:00 - 16:00

Możliwość komentowania została wyłączona.

Polub naszą stronę by być na bieżąco